fredag den 29. maj 2009

rød salami...

Så sidder jeg med avisen 24timer (godt nok fra i mandags) og der kan man læse om at "Din spegepølse er alt for fed" og så er der en test af 6 pakker salami, 1 pakke chorizo og 1 pakke spegepølse, dvs. 8 ialt. Nu synes jeg bestemt ikke salami og spegepølse er det samme, og kartoffelspegepølsen de tester er da også den eneste af pakkerne der har under 10 g. fedt pr. 100 g.
De andre har 25, 30, 35, 39 og hold nu fast 45 g. fedt pr 100 g.!!! Den der 'lækre' helt skrigende lyserøde 3-stjernede har 45 g. fedt pr. 100 g. Nu undrer jeg mig så over hvor mange gram kød der egentlig er i den, for hvis der er 45 g. fedt, en masse farvestoffer, sikkert også en del vand, salt og sukker - hvor meget plads er der så tilbage til kødet?
Og helt ærligt en af pakkerne de tester hedder "Rød salami". Mmmm skulle det lige være en mad med rød salami? Det lyder fandme klamt!
Jeg vil til hver en tid hellere have en mad med 'gråt' kødpålæg - det er jo den farve kød har - og hvis jeg vil ha' noget rødt så lægger jeg en skive tomat på!
Det eneste kød der må være rødt er, i min verden, en entrécote vendt på grillen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar