fredag den 3. juli 2009

kartoffelsalat på den lækre måde

I eftermiddag har vi været på stranden. Vi pakkede simpelthen badetøj under den ene arm og grillen under den anden og satte kursen mod Ishøj strand - en super lækker børnevenlig strand.
Som tilbehør havde jeg lavet en kold kartoffelsalat, og nu taler jeg altså ikkeom den der mayonnaise snaskede en med 30% kartofler og en masse snask for resten (ej, jeg ved ikke hvor mange kartofler der er i, den er bare ikke noget for mig) ANYWAYS den blev så lækker at jeg selvølgelig må dele opskriften med jer, here goes:
4 personer
500g. nye kartofler, vaskede og kogte
1 rød peberfrugt
1/4 fennikel, skåret i tynde, tynde strimler
2 avocado'er
½ bakke cherrytomater
friske ærter
1 glas artiskokhjerter (jeg kan så absolut anbefale princip!'s fra FØTEX - uuuuhm de er lækre)
oliven (evt. on the side hvis der er nogen i husstanden der ikke liiige synes det er et hit)
en god sjat olivenolie
lidt mindre eddike end olie
lidt fintsnittet rød chilli
2 store tsk. sukker, birkesød eller honning

dressingen røres godt sammen og hældes over salaten. ENJOY!

Og nu - et glas rosévin på altanen med manden, lidt mørk chokolade med pistacienødder i og jordbær.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar