lørdag den 13. februar 2010

Nøglehullet


Så sad jeg i sofaen torsdag formiddag og havde det ikke ret godt. Den der halsbetændelse havde fået godt og grundig fat i mig. Men heldigvis og gudsketakoglov for penicilin! Nå, men jeg sad der på sofaen og så BASTA, et forbrugerprogram på DR1 hvor de ligesom tjekker et eller andet mystisk efter i sømmene.
Denne gang var det nøglehulsmærkningen. Det nye, nemme, sundhedsmærke . Meningen er at det skal være nemt for os forbrugere at handle, siger Eva Kjær Hansen, så behøver vi ikke læse vare deklarationer - det er jo smart tænker jeg. Så er det bare denne meget oppe-i-tiden-diskussion: Hvad ER så sundt? kommer op. For hvem har bestemt hvilke fødevarer skal have det mærke? Ja, jeg ved det ikke, for da de hiver en pose frosne forårsruller op på skærmen som har et stort, flot, grønt nøglehul prydet på sin forside bliver jeg sgu forvirret. Forårsruller??? Er de det nyeste indenfor sundhed? Airjjj hva' så kan man diskutere sundhed nok så meget, men helt ærligt, kan du finde noget der siger forårsruller er sunde? Ikke mig!
You gotta love DR1! (ihvertfald efter man er blevet rigtig voksen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar