mandag den 1. februar 2010

store børn

Nå, men idag smed jeg håndklædet i ringen eller cykelnøglen i sneen. Jeg har taget toget.
Jeg må hellere lige advare om at jeg er lidt i et humør der kun hører til under dynen. For vi startede dagen med et tandlæge besøg på skolen. Eller nej, vi startede faktisk dagen med at bilen sad fast i sneen og jeg prøvede og prøvede og gassede og bakkede og lige lidt hjalp det. Nå, men da der endelig var en sød mand der kom forbi og tilbød at give mig et skub kom vi til tandlægen. OG SÅ: Havde hun fandme et lille hul! Min lille, dygtige, smukke, søde pige har et hul fordi JEG er en dårlig mor, der ikke børster hendes tænder ordentligt. (Nej, jeg ved godt jeg faktisk ikke er så skidt endda, men lige der ramlede alverdens dårlige samvittighed over manglende tandbørstning om morgenen og flour-diskussioner ned over mig)
Men det allerværste synes jeg nu var da tandløgen spurgte hende:"Hvem børster dine tænder?" og mens hun afventer svaret fik jeg lige et 'nu-bliver-du-afsløret-blik' men min søde pige svarede selvfølgelig:"nogle gange er det min mor og nogle gange min far" HA! Din dumme tandlæge, jeg ved sgu da godt at børn først selv kan børste når de er 10-12 år. Jeg har læst bøger!
Nå, men jeg får hende afleveret i klassen og alt går godt. Bassen ryger i børnehave og jeg går hjem og tager tøj på (jeg når nemlig aldrig selv noget om morgenen og afleverer altid i joggingtøj og morgenhår - ehm et af min nytårsfortsæt) og løber op til stationen for at konstatere at der er kuk i tiderne pga. sneen og der er 10 min. til toget kommer. Jeg trækker vejret. Tænker en masse tanker. Ser på store børn der har frikvarter og leger i sneen. Eller...leger og leger, de tager hinanden, kaster den anden i sneen og sparker kold, våd sne i hovedet på den liggende! Ved siden af løber en stor dreng og kaster sne ned ad nakken på de mindre, et par stykker bygger en snemand, men resten driller, kaster sne, vælter, slår eller sparker! ÅH GUD - jeg tænker på min lige pludselig lille pige i den store skolegård og store dumme drenge (ja undskyld, drengemødre men det er altså oftest drenge der giver vaskere)
Jeg får en helt ubærlig trang til at aflyse alt og alle, hente hende og gå hjem og putte hende ind i maven igen. Eller...altså jeg sidder jo her på arbejdet nu. Men trangen er der stadig!
F*ck altså, det her motherhood er lidt ligesom en tur i den der røde dæmon-ting i TIVOLI, det tager bare ikke kun 2 minutter og den koster heller ikke 'kun' 60kr.
Nice Ride!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar