tirsdag den 8. september 2009

Bagte rodfrugter og passionsspark

Altså det er jo alt for galt, der er gået alt for lang tid siden sidste indlæg, altså ikke Mette H lang tid siden, men bare sådan almindeligt lang tid siden - og jeg har savnet at skrive! Men der var liiige alt muligt der skulle ordnes og tiden flyver og uret tikker og bla bla bla. Men ved I hvad? Jeg har lige set en fantastisk video af Pernille Melsted, som er passionsekspert - hvis du ikke kender hende, så tjek hende ud! - og fra idag af er jeg færdig med at nøjes! Nøjes med at kun skrive indlæg hver 4. dag! Jeg VIL tage mig tid til at gøre det jeg elsker.
Jeg elsker dette lækre efterårs tilbehør:
Bagte rodfrugter, det er lækkert, sundt, nemt og passer til det meste, både fisk, kylling og bøf.

Denne omgang var med kartofler, pastinakker, rødbeder, løg - det hele skrælles og skæres i både, rystes i en pose (rødbederne for sig selv da det hele ellers bliver lyserødt) med lidt olie, lægges på en bageplade med bagepapir, drysses med salt og bages i ovnen ved 200 grader i 30-40 minutter afhængig af størrelse af bådene.
Mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar