lørdag den 30. januar 2010

Gamle mennesker i nye kroppe...

Igår på vej i skole og børnern så jeg en gammel mand der var ude og løbe. Iført jogginsæt, og knald rød tophue med pom-pom på toppen. Og jeg blev sgu så glad. Jeg drømmer nemlig om at blive sådan en super-fit én når jeg bliver gammel, eller ældre, eller hvad det nu hedder på den pæne måde. Jeg ved aldrig hvordan jeg skal formulere mig omkring alder :"Så var der sådan en gammel dame på 45" og så sidder mine forældre der er på hver sin side af 60 "Nå, nå tænk lige på dine forældre" "Ja, selvfølgelig, I er jo ikke gamle, det var bare...eller jeg mener" og så kan jeg sgu lige så godt kaste håndklædet i ringen - Jeg har tabt.
Nå, men de her seje ældre mennesker der holder sig i form, får noget ud af livet og har det godt. Dem bliver jeg meget motiveret af.
Så selvom den gamle mand blev overhalet af en snegl på sin løbetur, hvde jeg lyst til at rulle vinduet ned og råbe noget af ham, altså sådan noget "godt gået"-agtigt.
Min skråt-underbo (altså den søde kone, ikke den sure mand!) hun er også sådan en. Hun bader HELE året rundt, hver morgen kl. 8 "altså ikke når der er for meget grødis, så bliver man skåret" siger hun! Hun cykler også en masse og går i træningcenter - hun er omkring 70! Det er sgu sejt, og sådan vil jeg også være.


Flot ser det ud!

2 kommentarer:

  1. Du får mig til at tænke på "Rambo"- altså den ældre herre vi har herude i Nørresundby:)
    Han er 60-65 år, helt vildt tynd, senet og muskuløs, totalt solbrædnt og så løber han gerne i ultrakorte shorts, bar mave og med et tørklæde bundet om hovedet- deraf navnet Rambo:)
    Han må være i så simdsyg god form, han ser hvertfald vild ud!

    SvarSlet
  2. ha ha - jamen det er da fantastisk! Jeg MÅ til Nørresundby og lure ;-)

    SvarSlet