mandag den 22. marts 2010

Den praktiske gris

Det er mig lige for tiden!
Nej, altså sådan ser jeg selvfølgelig ikke ud i virkeligheden. Det er sådan noget i overførtbetydning agtigt.
Lige for tiden sker der en masse i vores lille hjem.
Det der med en mand der plejede at tjene ret så fint som så pludselig skal på sygedagpenge, en selvstændig dame hvis indtægt svinger som vejret, og 2 glade, vilde, nysgerrige børn. Pak dem på 76 kvm og så har du os!
Det er lidt hårdt, ja. Der er en masse at tænke på lige nu, ja. Beslutninger skal træffes, ja. Og helst skulle ungerne ikke blive bekymrede. Det der med penge og børn er altså svært, synes jeg. Jeg går ikke ind for at man skjuler det for børnene, de ved godt far ikke har et arbejde mere - men de har jo altså absolutely no clue omkring sygedagpenge, løn, renter, prisen på grøntsager, figenstænger, jordbær og legetøj der ABSOLUT ikke er nødvendigt. Og det skal de heller ikke have. Men alligevel spørger de jo hele tiden.
Nå, men ihvertfald føler jeg mig lidt som grisen der (udover at jeg egentlig ikke tror den har de store bekymringer der midt i græs til ørerne)
Hvem der bare var en gris....Altså en frilands eller økologisk en af slagsen selvfølgelig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar