tirsdag den 4. august 2009

Helle for tægen....eller blåbærrene

Vi er stadig i Sverige, lidt endnu, og idag har vi simpelthen været på en mini kanotur, vi tog lige et par kilometer op og ned af søen (ja ja nu lyder jeg rimelig kæk, der skulle en del overtalelse før jeg var helt klar tidligere imorges) Nå men altså hende fiskerpigen gjorde det igen:" Far? tror du der er bid, den er ret tung nu" og sørme så op af vandet trak hun en fin aborre.
Senere på turen så hun at jeg havde fået en tæge på ryggen, lige ved buksekanten, det er ikke noget der hyler os ud af den herhjemme, vi er vant til dem både fra det ene og det andet sommerhus, men klamme er de sgu alligevel. Senere på turen blev der spurgt fra lillebror:"storesøster, hvordan går det med din tæge?" hun svarede:" Min tæge? Jeg har den ikke, det er mor der har den!" Ja føj, det var altså mor der havde den...

Vi holdt stop ved en ø, og jeg var i paradis, manden skulle kaste et par gange med fiskestangen, og jeg, ja jeg var i blåbær paradis, der var blåbær über alles, jeg plukkede og plukkede og fik en stor portion med hjem som vi går og hapser af så vi bliver så sunde så sunde - jeg har selv hørt Chris McDonald sige at der er 3-4 gange flere antioxidanter i blåbær end fx. broccoli!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar