tirsdag den 11. august 2009

Skolepigen!


Idag handler det ikke om mad - overhovedet ikke, faktisk.
For idag er min lille-store 6 årige pige startet i skole - simpelthen 1. skoledag!
Det er ret vildt, altså helt ærligt for ikke særlig lang tid siden lå jeg på Rigshospitalet og havde rigtig ondt og var meget træt og pressede alt hvad jeg kunne for at hun skulle komme ud, og det gjorde hun og nu er jeg mor til en skolepige!
Vi startede dagen i skolens store sal hvor vi blev budt velkommen, derefter skulle børnene gå ALENE (ja, som i UDEN mor og far) med deres klasselærere i klasserne - Victoria ville ikke og jeg skulle med. Jeg fik lov at følge hende derned, og på vejen prøvede jeg at forklare hende at hun skulle ud i klassen for at få at vide hvordan man gør når man nu er skole pige, og jeg skulle tilbage til salen for at få at vide hvordan man nu gør når man er mor til en skolepige - og der på gangen gik det op for mig at jeg prøvede at berolige mig selv og ikke hende....
Tja, jeg kan kun sige at det altså bare er helt vildt så stor hun lige pludselig bliver!
Jeg har også givet mine kunder idag den helt store "nyyyyyyd-dem-nu-så længe-det-varer" og "De-bliver-såååååå-hurtig-store" tale, for da jeg sad med de bittesmå fødder i mine hænder blev jeg pludselig helt rørstrømsk og mit højeste ønske - lige der - var at kunne stoppe tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar