torsdag den 22. april 2010

Jamie Oliver - My hero!

Først får I lige et billede af de der jordskokker med mere: Hvis jeg selv skal sige det, en helt utrolig lækker middag. Det er lidt svært at se, men der er ristet rugbrød, marinerede jordskokker, tomatsalat med feta, chilistegte squashskiver og fiskedeller. Og så en meget, meget lækker vin min søde mand har valgt nede i FØTEX hvor de simpelthen har stillet en bar op så man kan smage vin!
Men så var det jo lige ham Jamie.
Uh, jeg er vild med ham, ham Jamie. Jeg synes for det første hans mad er dejlig, men udover det er jeg bare vild med hele hans personlighed og udstråling og charme. Og, altså han skønne, skønne accent - I LOVE IT!
Der er idag startet en ny programrække på DR1 hvor Jamie Oliver rejser rundt i verden og oplever forskellige kulturer og madtraditioner.
I aften - det 1. afsnit - var han i New York, han besøgte illegale 'restaurationer' og lavede mad med dem. Nøj, hvor var det spændende, og hvor får han mig bare til at ville ønske at jeg var på størrelse med Cirkeline og kunne følge ham everywhere i en skjortelomme.
Der var én columbianer - han kørte skolebus om dagen - han lavede mad til ca. 70-80 hjemløse hver dag. GRATIS. Jeg er helt blown away. Jeg synes det er så sejt, så vildt, så meningsfuldt, så fantastisk og for filan hvor kan jeg mærke at jeg drømmer om at lave noget der handler om mad. Måske bare på hobby basis, men jeg skal helt sikkert lave mere mad!
(Nu tænker du måske - undskyld dame, men laver du ikke mad i forvejen? Og svaret er selvfølgelig jo. Jo, det gør jeg. Men jeg mener mad på den der måde hvor man har al tid i verden, måske en hel lørdag, eller en 3 retters menu til gode venner, temamiddage...noget)

1 kommentar:

  1. Hej Anna! Vi så også den gode udsendelse med Jamie Oliver, i aftes. Jeg synes han er sød, kunne godt have tænkt mig, at adoptere ham - ikke dermed sagt, at der er noget galt med eget barn, men han kan ikke lave mad ;)
    Hvordan har I det, vi må finde en dag, hvor vi kan ses, ikk`? Kh. fra "os to"

    SvarSlet