tirsdag den 8. juni 2010

'Hvad skal vi ha' at spise idag, mor?'

Kender du det spørgsmål? Åh, min datter er den der type barn der nærmest spørger ligeså snart jeg henter hende. Og hun er også ganske ofte utilfreds med svaret. Men nu har vi lavet nogle 'mad-regler' som hun så sødt selv kalder dem.
  • Hver søndag/mandag aften laver vi samlet madplan for næste uge, de vælger 1-2 dage hver og vi bestemmer resten.
  • Man siger ikke AD til mad.
  • Man smager på maden, det ku' jo være man blev overrasket og ku' li' det. (og ja, det sker faktisk)

Jeg synes selv det er ret rimelige 'regler' og det synes de også, og det er jo det der pointen.

Heldigvis spiser hun det meste når det så kommer på bordet, og det er jeg glad for, jeg tror det til dels er fordi hun også 'får lov til' at lade det være hvis det er noget hun virkelig ikke bryder sig om.

I aften stod den på kyllingeburgere af hakket kyllingekød med mangochutney og grove multikerneboller fra Schulstad - de er rigtig gode!

Nu er endnu en dag gået og jeg er sørme træt igen her til aften, så nat nat :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar