tirsdag den 1. juni 2010

spisevaner

igen et tricky indlæg - sikke jeg bevæger mig ud på usikker grund for tiden :-)
Jeg synes at sunde spisevaner er noget af det bedste man kan give sine børn med på vejen - ja, altså sammen med alle de kys, kram og kælighed de kan bære (siger moren der spyddede sin søn med et riddersværd imorges, fordi jeg krammede og kyssede ham mens han havde en ridder MED sværd i hånden)
Og det allerførste er selvfølgelig at mor og far spiser sundt og varieret. Hvis mor synes fisk er ulækkert og far synes grøntsager kun er til kaniner -ja, så er sandsynligheden for at lille Hubba-Bubbas (ej, det ved jeg godt der ikke er nogen børn der hedder men altså) livret bliver torskog salat sådan ca. lig nul!
Vi var fx ude og besøge søde venner igår, de har lige - som i for 2 dage siden - fået en lille nuttet, nuttet baby. Vi havde derfor selv mad med, når nu vi sådan kommer på besøg på en helt almindelig mandag. Jeg havde købt nakkekoteletter og salat, for det var da nemt og hurtigt, og da vi sidder og spiser spørger den 12-årige søn:" Behøver jeg ta' salat?" Nej, det behøvede han ikke, og han spiste så kotelet og flute (de selv lige havde fundet i fryseren) Og det vare altså en lækker salat, med både avocado, feta og grillede artiskokker. Mine børn spiste lystigt og jeg trak på smilebåndet. Det er da sjovt.
Så nu har jeg virkelig fået endnu mere blod på tanden efter mit eget børnesundhedsimperium - jeg mangler bare lige at få helt styr på mit brand - mit koncept - min plan!
Hvad mangler du som mor til at få sundheden ind i børnefamiliehverdagen? Opskrifter? Idéer? Madplaner? Eller noget helt andet? Læg endelig en kommentar her eller til min mail: Anna.maria@live.dk

2 kommentarer:

  1. Jeg mangler en mand der ikke er kræsen! Det er dælme svært at få junior til at spise alt når hans far ikke kan lide en masse ting. Heldigvis har jeg fået opdraget dem begge til at smage før de siger om de kan lide det eller ej ;-)

    SvarSlet
  2. Uh ja, lige det der med manden er svært. Men dejligt du har fået dem til at smage, er der så ting de gerne vil spise selvom far ikke gør? :-)

    SvarSlet