lørdag den 26. december 2009

I'm baaaack!

Jeg har lige her midt i juletiden haft lidt skrivekrise. Jeg har ikke haft lyst. Hverken til at lave mad eller skrive om det eller noget andet for den sags skyld. MEN igår sendte de RATATOUILLE på disney channel, vi havde selvfølgelig sat dvd'en til at optage, og igår aftes legede vi biograf, madrasser ind på stuegulvet, en skål med chips og en med dip. Jeg eeelsker ratatouille og mens vi så den fik jeg sådan lyst til at kreere lækre måltider.
Så idag har vi fået pasta og kødsauce - ja det var jo det jeg havde handlet til inden jul og lukkede butikker, men en mesterkok kan da også få kødsauce til at være en fantastisk smagsoplevelse.
Og jeg er selvfølgelig intet mindre end det - mesterkok!
Her kommer den:
1 stort løg, hakket
2 fed hvidløg, hakket
5-8 basilikum blade, snittet
et stykke frisk ingefær, hakket
1/4 knoldselleri, skåret i små tern
1 bakke champignon, i skiver
400 g. hakket oksekød
1 dåse hakkede tomater
1 dåse tomat puré
salt og peber
evt. chili

stege, røre, blande - mmm mmm mmm

Og nu venter vi på en lækker citron-marengstærte der er i ovnen - den får i billede og opskrift på imorgen - hvis den altså bliver god :-)

1 kommentar:

  1. Uh, det lyder godt, og lige det man trænger til, når det er frostvejr og man har fået rødkål og ris a la mande 7 dage i streg.
    Nu spiser jeg ikke det der kød længere, men jeg tror, at din opskrift også gør sig fantastisk med kidneybønner i stedet for hakket kød!
    Til gengæld spiser jeg ctiron-marengstærte - dét lyder også virkelig lækkert...

    SvarSlet