tirsdag den 15. december 2009

Konfekt


Jeg elsker konfekt! Og nej, nej ikke kun at spise det (selvom det også er en af mine yndlingsbeskæftigelser her i december) men jeg elsker også at lave konfekt. Hakke pistacienødder og blande i marcipanen, overtrække dem med smeltet chokolade, drysse flere hakkede nødder på og voilá - smuk og lækker konfekt.

MEN altså sådan en rulle købe marcipan om dagen hver dag i december bliver til riiimelig meget mere sul på kroppen end godt er, så derfor har jeg i år eksperimenteret med den kernesunde families opskrift på marcipan som er noget så simpel som mandler og æblemos. JA! blendede mandler og æblemos, røre røre røre og mmmmm.
Desværre skete der det forleden da jeg lavede konfekten at min chokolade der var ved at smelte over vandbad dampede tør for vand og både plastikbeholder og chokolade smeltede i gryden. Så jeg måtte låne chokolade af min søde nabo som kun havde lys. (jeg kan bedst li' mørk)
Men flotte og lækre blev de alligevel! Og spist blev de også!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar