torsdag den 21. januar 2010

Den sorte gryde

Jeg er netop hjemvendt fra et fantastisk foredrag hos skønne Ranvita, og på vejen hjem kører jeg forbi den "Den sorte gryde" der lige er åbnet rundt om hjørnet. Der står et par mænd derinde. Der er et stort neon skilt hvor der står ÅBEN, og det blinker og lyser og danser.

Og jeg græmmer mig. For jeg kan godt huske hvad der står på den brochure der lå i vores nye postkasse forleden:"Burgere fra 800g.-1.6 kg. 1.6kg. i ÉN burger!!! Når vi spiser hakket oksekød, os 4 i vores lille familie, spiser vi en pakke med 400g. Det er altså 4 familier der kan blive bespist. Altså for filan da.

Jeg synes simpelthen det er SÅ for meget og grotesk og fuldstændig ude af proportioner - og ja, jeg ved godt at man selvfølgelig ikke kan gøre som Baby's mor i Dirty Dancing og sende sine rester til fx Afrika eller lige nu Haiti (nu kommer den så alligevel) TÆNK dog på alle de stakler der ikke kan få mad hver dag eller kun lidt ris eller grød af madbananer.
Jeg får sgu en dårlig smag i munden af det...

1 kommentar:

  1. Det er altså også klamt. Har fået en burger derfra engang - en af de 'små' med 300g kød i. Og ½ salathoved, 1000 tomater og en hel agurk. Eller noget lignende. Behøver vist ikke at sige, at jeg ikke spiste op. Overhovedet.

    Kan vitterligt ikke se, hvad det skal til for. SÅ mange mennesker kan der da heller ikke være i DK, som kan fortære en 1,6 kg burger?! Suk.

    SvarSlet