torsdag den 7. januar 2010

Glædelig hellig tre konger!


Min mor er fra Spanien og i España fejrer man hellig tre kongers aften meget højtideligt. Med gaver, kæmpe optog i Madrids gader og 'roscon de reyes' et stort, sødt, rundt brødkrans hvor der i ét stykke er gemt en lille glasfigur.
Det var sådan set igår, men i disse dage leger jeg fangeleg med tiden, og desværre vinder den som regel.
Men her er jeg, og jeg vil godt fortælle om noget som måske kan virke lidt banalt og 'hvad så?' agtigt. MEN min mor havde bagt kager til børnene igår, formet som slanger og med øjne, glasur og cocktailbær - SÅ fine. Sådan nogle fik hun altid som barn til hellig tre kongers aften og nu skulle det altså gives videre (jeg vil lige sige at jeg aldrig har fået sådan en i mine 27 leveår - og det siger jeg ikke med nogen som helst sur mine, det er blot for at understrege hvor vildt det er) Nu tænker du måske øøh, og hvad så? Min mor bager da også de bedste kager osv. MEN det er netop det! Min mor bager ALDRIG!!! Som i virkelig ALDRIG!!! Never ever, aldrig nogensinde, NUNCA!
Jo som barn husker jeg svagt noget om et kærnemælksrugbrød, men det tæller ikke. Hun har ALDRIG bagt kager!
Og nu, pludselig, bager hun fancy slanger, som ovenikøbet smager fantastisk! Dét er da fantastisk!
Alle de der reklamer med: "Husk hvad blomster kan gøre" Jeg siger bare: "Husk hvad børnebørn kan gøre!"

1 kommentar:

  1. Kære Anna! Jeg synes det lyder som en god tradition - og det er jo altid dejligt med kager - nok især hvis man har dejlige børnebørn, at bage dem til - det ved vi jo hun har! Kærlige hilsener fra os to, til jer alle fire ;-)

    SvarSlet