onsdag den 20. januar 2010

hytteost

Ja, altså hytteost...det er en lidt mærkelig opfindelse, men ikke så mærkelig at jeg ikke spiser den forstås, faktisk kan jeg rigtig godt li' hytteost. Jeg synes bare det er mærkeligt: jeg mener HYTTE ost eller cottage cheese som der også står på pakken, og ja hytte betyder jo også cottage og vice versa, MEN så er det bare lige jeg tænker hvorfor? Hvorfor hytte? Er det lavet i en hytte? Ej det håber jeg faktisk ikke, er det lavet AF hytte? Nej, vist heller ikke. Hm, ja så ved jeg det ikke. Nå men det smagte ihverfald godt som dagens frokost med tomater, rødløg og grønne oliven med mandler i. Så lige på lidt rugbrød og velbekommen.

1 kommentar:

  1. Hæhæ - jeg har undret mig over det samme og har ladet mig fortælle, at hytte-/cottage-navnet er opstået, fordi produktet er lavet af sur mælk, og der kunne alle - også dem, der boede i de mest kummerlige hytter - være med.

    Synes nu ikke, at forklaringen ligger lige til højrebenet, men ok - det er trods alt en form for forklaring :-)

    SvarSlet