onsdag den 21. oktober 2009

De kære børn

De søde, skønne, sjove, lækre, bløde, sure, hysteriske, råbende, sparkende, hylende børn.
De rummer alle sider og de er ikke bange for at vise dem, siderne altså. Selvom jeg personligt synes det er hyggeligst med et glad og tilfreds barn, synes jeg det er umådelig vigtigt at de også får lov at vise de andre sider uden at blive skældt ud, og hvordan gør man så lige det kan du måske tænke? Jeg har ikke svaret, men jeg ved hvem der har.....Skønne, utrolig dygtige Fie Hørby!
Jeg var ho hende igår og fik vendt vores udfordringer derhjemme for tiden med et skolebarn (har du også sådan et derhjemme vil jeg virkelig anbefale dig at læse Fies blogindlæg fra igår på hendes side!!!)
Derudover har Fie lært mig et utrolig simpelt og fantastisk effektivt redskab til at finde ind til kernen af problemet når man ikke forstår sit barn: simpelthen at gentage barnet, så vil hun/han selv komme ind til problemet - men altså tjek selv www.fiehoerby.dk
Nu vil jeg spise frokost, lækker kylling med avocado, peberfrugt og tomat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar