fredag den 13. november 2009

Rødbeder og macadamianødder

Hvad for noget? Skulle det nu være moderne tænker du måske, men nej nej, bare rolig det er altså ikke på samme tid!
Rødbederne lavede jeg faktisk igår, og idag er det macadamianødderne jeg sidder og gnasker i her i min lille pause. Og uuuuuhmmmm hvor jeg elsker macadamianødder. De er oftest utrolig dyre, men de smager altså helt fantastisk.
Nå,men rødbederne er nu også rigtig gode. De er fra svigermors have og blev lige kogt 1 times tid. Så kogte jeg ca. 1 l. eddike og 800g. sukker sammen. Da rødbederne var kogt, blev de lige 'smuttet' ud af skallen under rindende koldt vand (så får du ikke lyserøde hænder), skåret i skiver og eddike-sukkeret blev hældt over. Mmmmm.
Så er en leverpostejmad altså lige pludselig ikke det kedeligste i verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar